Primăria Comunei Dobroești informează că, persoanele interesate pot prelua cererile-tip şi declaraţiile pe propria răspundere pentru acordarea ajutorului la încălzirea locuinţei/stimulentului de energie pe perioada sezonului rece noiembrie 2025 – martie 2026, de la sediul Primăriei Dobroești, Compartiment Asistență Socială și Autoritate Tutelară (str. Cuza Vodă, Nr. 23).
Depunerea cererii însotita de actele necesare pentru acordarea ajutorului la încălzire si a suplimentului de energie se face de luni până joi, între orele 8.00-16.00 şi vineri, între orele 8.00-13.30.
În conformitate cu Legea 226/2021 privind stabilirea măsurilor de protecţie socială pentru Consumatorul vulnerabil de energie, acordarea ajutoarelor se va face pe baza cererii şi declaraţiei pe propria raspundere însoţită de acte doveditoare, respectiv:
1. copie a actului de proprietate al imobilului (contract de vânzare-cumpărare, contract de concesiune, certificat de moştenitor, contract de închiriere înregistrat la ANAF ILFOV, contract de comodat înregistrat la ANAF ILFOV etc.);
2. adeverință eliberată de Regristru Agricol că au/nu au venituri din activități agricole;
3. copie act de identitate (carte de identitate, buletinul);
4. copie a certificatului de naştere al copiilor (care nu deţin carte de identitate);
5. copie a certificatului de casătorie, certificat de deces, hotărâre de divorţ (unde este cazul);
6. adeverinţe de venit cu salariul net din luna anterioară depunerii cererii care să includă tichetele de masă și alte sporuri ( cupoane de pensie de drept, cupon pensie anticipată sau parțial anticipată, pensie de urmaș, pensie pe caz de boală, pensie de veteran, pensie de deportați, cupoane de şomaj, cupon indemnizaţie handicap, cupon alocaţie de stat/extras de cont pentru luna anterioară depunerii cererii, indemnizaţie de creştere a copilului, stimulent de insertie, alocație pentru susținerea familiei, alocație de plasament, pensie de întreținere, cupon ajutor social, alte venituri;
7. certificat fiscal de la taxe şi impozite din care sa reiasă dacă deţine sau nu autoturism sau alte locuinţe decât cea de domiciliu, pentru toate persoanele de peste 18 ani;
8. persoanele care deţin autoturism vor prezenta copia talonului maşinii.
9. solicitanţii ajutorului de încălzire cu ENERGIE ELECTRICĂ vor prezenta pe lângă actele de mai sus copia ultimei facturi completă emisă de către furnizor .
10. solicitanţii ajutorului de încălzire cu GAZE vor depune pe lângă actele prezentate mai sus copia contractului cu firma furnizoare.
Cererile şi declaraţiile pe propria răspundere se depun PÂNĂ PE 20 ALE FIECĂREI LUNI la Compartimentul Asistență Socială din cadrul Primăriei Dobroești. Cererile înregistrate după data de 20 ale lunii, vor intra în plată cu luna următoare.
Solicitanţii ajutorului pentru încălzirea locuinţei declară pe propria răspundere că datele şi informaţiile prezentate sunt complete şi corespund realităţii şi se obligă să aducă la cunostinţă în scris orice modificare a situaţiei familiei care poate conduce la încetarea sau modificarea drepturilor, în caz contrar vor fi sancţionaţi conform legii.
VENITUL MEDIU NET LUNAR PÂNĂ LA CARE SE ACORDĂ AJUTORUL PENTRU ÎNCĂLZIRE ESTE DE 1.386 LEI/PERSOANĂ, ÎN CAZUL FAMILIEI ȘI DE 2.053 LEI, ÎN CAZUL PERSOANEI SINGURE.
Detalii cu privire la documentele necesare in pagina „asistenta sociala„, butonul dedicat ajutorului de incalizare
